esc
Vyhledat
Lidé často hledají
Jak požádat o službu
Dokumenty
Jak to u nás vypadá
Kontakty
+420 544 121 511
info@dsves.cz
Hlavní stránka
O nás
Kdo jsme
Jak to u nás vypadá
Pracovní příležitosti
Školící místnosti
Výkon praxe
Dodobrovolnické služby
Hodnocení kvality naší práce
Veřejné zakázky
Povinné informace zveřejněné v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb.
Poskytované služby
Domov pro seniory
Domov se zvláštním režimem
Jak požádat o poskytnutí pobytové sociální služby
Úhrady za služby
Návštěvy
Paliativní péče
Odkazy na úřady a organizace pečující o seniory
Kantýna
Dokumenty
Dokumenty pro žadatele
Informace pro klienty a jejich příbuzné
Příspěvek na péči
Informace o zpracování osobních údajů
Plán nákladů a výnosů příspěvkové organizace
Roční zprávy
Ze života domova
Aktivizace
Plánované akce
Proběhlé akce
Důležitá oznámení
Zpravodaj Domovníček
Zahrada a zahradní terapie
Věstonická akademie
Knihovna
Komunitní zahrada pod ořechem
Jídelní lístek
Kontakt
Zvětšit písmo
Zmenšit písmo
Vysoký kontrast
Výchozí kontrast
56_ves.brnods.cz
Poskytované služby
Domov pro seniory
Domov pro seniory
O službě
Domov pro seniory Věstonická má s poskytováním služeb již mnohaletou zkušenost. Služby poskytujeme od roku 1996 v zařízení, jehož zřizovatelem je statutární město Brno. Na základě rozhodnutí č. j. JMK 104879/2007 vydaného Krajským úřadem Jihomoravského kraje ze dne
8. 8. 2007 je sociální služba
Domov pro seniory
zaregistrována
(104 míst).
Registrace
Poslání
Posláním služby Domov pro seniory je poskytnout bezpečné, důstojné a spokojené prostředí občanům, kteří z důvodu nepříznivé sociální situace (stáří či pro trvalé změny zdravotního stavu) mají sníženou soběstačnost a potřebují pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby, jež jim nemůže být zajištěna členy rodiny v domácím prostředí nebo jinými službami terénní péče. Dodržujeme základní lidská práva, podporujeme aktivní přístup k životu, který vychází z individuálního přístupu ke klientům, z individuálních cílů klientů a umožňujeme důstojné dožití života.
Cílem domova je
Poskytovat klientům zázemí, pocit jistoty a bezpečí.
Podporovat klienty v udržení soběstačnosti a samostatnosti.
Pomáhat udržet sociální vztahy mezi klientem, rodinou a přáteli.
Podporovat klienty, aby mohli přiměřeně ke svému věku a zdravotnímu stavu vést svůj život co nejvíce podobný životu, který vedli ve svém přirozeném prostředí. Umožnit důstojné dožití života.
Naplňování cílů
Je pro nás důležité, aby bylo klientům v maximální možné míře zachováno soukromí, a aby se při pobytu v našem domově cítili v bezpečí. Klient má možnost obrátit se se svými požadavky na pracovníka na oddělení. V domově je nepřetržitá služba. Klient, který nemůže chodit, má v dosahu zvonek na přivolání personálu.
Ve spolupráci pracovníků přímé péče, pracovní aktivizace, rehabilitace a sociálních pracovníků se snažíme, aby si klienti udrželi co nejdéle získané schopnosti a dovednosti, které vedou k prodloužení jejich aktivního života.
V domově pořádáme akce, na které zveme i příbuzné a známé našich klientů.
Usilujeme o to, aby naši klienti prožívali dny v klidu, v pohodě, v čistotě, v příjemném prostředí, aby byly uspokojovány jejích základní potřeby a bylo k nim za každé situace přistupováno s úctou.
Cílová skupina
Služba je určena pro seniory,
od 60 let výše
, kteří dosáhli věku rozhodného pro přiznání starobního nebo plného invalidního důchodu, kteří z důvodu stáří či pro trvalé změny zdravotního stavu mají sníženou soběstačnost a potřebují pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby, jež jim nemůže být zajištěna členy rodiny v domácím prostředí nebo jinými terénními službami sociální péče.
Poskytovaná služba je nabízena v rámci Jihomoravského kraje, případně zájemci, který má ke kraji vztah (má v kraji příbuzné, rodiště).
Jak požádat o poskytnutí pobytové sociální služby
Průvodce žádostí o službu
Pro koho služba není určená
Službu nemůžeme poskytnout
z důvodu nedostatečné kapacity domova
osobám, které nesplňují cílovou skupinu
osobám s demencí a Alzheimerovou demencí
osobám, které vyžadují trvalou lékařskou ústavní péči
nejsme schopni poskytnout kvalitní službu osobám nevidomým a osobám s vážným sluchovým postižením
osobám, které trpí akutní infekční, parazitární nebo pohlavní nemocí (TBC, žloutenka apod.)
osobám s mentálním postižením
osobám s opakujícími se projevy agresivity a chováním znemožňujícím poskytování bezpečných služeb a soužití s ostatními klienty (dle lékařského posudku)
kvalitní službu neumíme poskytnout alkoholikům v akutní fázi, osobám drogově závislým a osobám se soudně nařízenou ochrannou léčbou
zařízení nemůže splnit cíle žadatele v požadované kvalitě a rozsahu (požadavek vlastní dílny, požadavek vlastního celodenního vaření atd.)
pokud o sociální službu žádá osoba, které zařízení vypovědělo smlouvu o poskytování téže sociální služby v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí, a to z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy
Zásady při poskytování sociální služby
Přiměřená míra péče a podpory – vychází z individuálních potřeb klienta, podporu poskytujeme v situacích, ve kterých si klient sám neporadí. Úplná péče je poskytována v situacích, kdy spoluúčast klienta není možná.
Dodržování práv klienta – poskytovatel dbá na to, aby byla zajištěna ochrana práv klienta.
Individuální přístup ke klientovi – každý klient má poskytované služby na základě dohodnutých osobních cílů a plánů, které jsou pravidelně hodnoceny a přizpůsobovány aktuálním potřebám klienta.
Při poskytování služby směřujeme k zapojení klienta do života domova a podporujeme ho v kontaktech s vnějším prostředím, rodinou, přáteli atd.
Transparentnost při poskytování služby – informujeme veřejnost o poskytované službě (nástěnky, webové stránky, časopis, letáčky). Informace o životě v domově také příležitostně prezentujeme ve "Vinohradském zpravodaji", časopisu "Domovníček", časopisu "Sociální služby", v deníku "Rovnost".
Klientům nabízíme
Ubytování
Ubytování v jednolůžkových (Obsazují se klienty, kteří jsou již v DS ubytovaní a jsou vedeni v pořadníku žadatelů o jednolůžkový pokoj. Pořadník vedou sociální pracovnice.), dvoulůžkových a třílůžkových pokojích (úklid, praní, drobné opravy ložního a osobního prádla a ošacení, žehlení).
Více informací
Zajištění celodenní stravy
Zajištění celodenní stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování, minimálně v rozsahu 3 hlavních jídel. Klienti s dietou číslo 3 (strava bez dietního omezení) a 9 (diabetická strava) si mohou sami nebo prostřednictvím rodiny či klíčových pracovníků vybrat ve všední den z nabídky dvou jídel.
Více informací
Ošetřovatelskou péči a rehabilitační péči
Ošetřovatelskou péči a rehabilitační péči podle ordinace lékaře, která je poskytována prostřednictvím zaměstnanců poskytovatele, kteří mají odbornou způsobilost k výkonu tohoto povolání.
Lékařská péče
je zajišťována prostřednictvím lékařů, kteří do domova docházejí. Klientovi zůstává zachováno právo volby ošetřujícího lékaře. Do zařízení docházejí odborní lékaři např. stomatolog, psycholog, psychiatr, urolog, oční lékař.
Více informací
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu (oblékání, svlékání, přesun na lůžko nebo vozík, při vstávání z lůžka, uléhání, změna poloh, při podávání jídla a pití, při prostorové orientaci, samostatném pohybu), podporu a nácvik soběstačnosti).
Pomoc při osobní hygien
Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu (při úkonech osobní hygieny, při základní péči o vlasy a nehty, při použití WC).
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (podpora a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů; pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a podpora a pomoc při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob).
Více informací
Aktivizační činnosti
Aktivizační činnosti (volnočasové a zájmové aktivity; pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím; nácvik a upevňování motorických psychických a sociálních schopností dovedností), individuální i skupinové aktivity.
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí – zprostředkování kontaktu na instituce, doprovod na úřady, pomoc při komunikaci s úřady, vyplňování tiskopisů.
Duchovní služby
Duchovní služby (zajištění prostor pro provozování bohoslužebných úkonů, kaple).
Klienty podporujeme v kontaktu s přirozeným sociálním prostředí
Klienty podporujeme v kontaktu s přirozeným sociálním prostředím. Dle zájmu klientů zabezpečujeme kadeřnické, holičské, pedikérské služby v DS a drobné nákupy. Drobné nákupy zajišťují pracovníci domova na požádání osamělých a imobilních klientů. Zajišťujeme také služby stomatologa, internisty, urologa, psychiatra, diabetologa, očního lékaře atd. Umožňujeme tak klientům výběr dle vlastního uvážení (výběr služeb v DS nebo mimo DS) a zajišťujeme tak přímou komunikaci s prodejcem nebo provozovatelem služby.
Jak s klientem pracujeme
Metody práce s klientem
práce s jednotlivcem
práce se skupinou
sociální poradenství, informování
jednání se zájemcem o poskytování sociální služby
pozorování, vedení rozhovorů
plánování sociální služby, plnění individuálního plánu a dosahování osobních cílů klientů, vyhodnocování poskytování sociální služby
dotazníkové zjišťování
spolupráce s komunitou
spolupráce s veřejnými institucemi
studium a vyplňování předepsané dokumentace
analýza a vyhodnocování zjištěných skutečností
bazální stimulace
aktivizace, pomoc, podpora a péče
kulturní a společenské programy
skupinová cvičení
Způsob, jakým jsou klienti zapojeni do rozhodování o využití služby
Domov dbá na to, aby už prvotní rozhodnutí zájemce, zda chce službu využít nebo ne, bylo učiněno samotným zájemcem.
Zájemcům jsou poskytovány veškeré informace, nabídnuta prohlídka domova a jsou zváni na akce, které domov pořádá, a to ještě před jejich nástupem do domova.
Při sepisování "Smlouvy o poskytování sociální služby" si klient dohodne, v jakém rozsahu budou služby poskytovány.
Každý klient je v kontaktu se svým klíčovým pracovníkem, se kterým společně vypracovávají individuální plány, stanovují a pravidelně hodnotí dosahování osobních cílů klienta.
Jednou za 6 měsíců probíhají schůzky vedení domova, na které jsou zváni všichni klienti. Na těchto schůzkách jsou klienti informování o záležitostech domova rozhodných pro jejich život v domově a mohou zde vyjádřit svá přání a připomínky.
Klienti vědí o možnosti anonymního podání stížnosti, podnětu či připomínky, prostřednictvím schránek.
Všichni pracovníci domova se snaží spolupracovat i s rodinami klientů a vždy reagovat na jejich připomínky.
Mohlo by vás zajímat
Dokumenty
Kontakt
Úhrady za služby
top