esc
Vyhledat
Lidé často hledají
Jak požádat o službu
Dokumenty
Jak to u nás vypadá
Kontakty
+420 544 121 511
info@dsves.cz
Hlavní stránka
O nás
Kdo jsme
Jak to u nás vypadá
Pracovní příležitosti
Školící místnosti
Výkon praxe
Dodobrovolnické služby
Hodnocení kvality naší práce
Veřejné zakázky
Nabídka neupotřebitelného majetku
Povinné informace zveřejněné v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb.
Poskytované služby
Domov pro seniory
Domov se zvláštním režimem
Jak požádat o poskytnutí pobytové sociální služby
Úhrady za služby
Návštěvy
Zdravotní a rehabilitační péče
Paliativní péče
Kantýna
Odkazy na úřady a organizace pečující o seniory
Dokumenty
Dokumenty pro žadatele
Informace pro klienty a jejich příbuzné
Příspěvek na péči
Informace o zpracování osobních údajů
Plán nákladů a výnosů příspěvkové organizace
Roční zprávy
Ze života domova
Aktivizace
Plánované akce
Proběhlé akce
Důležitá oznámení
Zpravodaj Domovníček
Zahrada a zahradní terapie
Canisterapie
Knihovna
Komunitní zahrada pod ořechem
Věstonická akademie
Jídelní lístek
Kontakt
Zvětšit písmo
Zmenšit písmo
Vysoký kontrast
Výchozí kontrast
BRNO_11_DS Věstonická
Poskytované služby
Domov pro seniory
Domov pro seniory
O službě
Domov pro seniory Věstonická má s poskytováním služeb již mnohaletou zkušenost. Služby poskytujeme od roku 1996 v zařízení, jehož zřizovatelem je statutární město Brno. Na základě rozhodnutí č. j. JMK 104879/2007 vydaného Krajským úřadem Jihomoravského kraje ze dne
8. 8. 2007 je sociální služba
Domov pro seniory
zaregistrována
(104 míst).
Registrace
Poslání služby
Posláním služby Domov pro seniory je poskytovat v bezpečném prostředí celodenní podporu a pomoc osobám, které mají z důvodu nepříznivé situaci sníženou soběstačnost a nemohou žít ve své domácnosti. Vycházíme přitom z jejich individuálních potřeb a způsobu života, na který byli zvyklí a směřujeme k udržení jejich schopností. napomáháme jim při zprostředkování kontaktů s jejich rodinou a umožňujeme důstojné dožití života.
Cílem domova je
Poskytovat klientům zázemí, pocit jistoty a bezpečí.
Podporovat klienty v udržení jejich schopností, respektovat jejich individuální přání a potřeby.
Pomáhat udržet sociální vztahy mezi klientem, rodinou a přáteli.
Podporovat klienty k přirozenému životu, na který byli zvyklí a vytvářet podmínky pro důstojné dožití jejich života.
Naplňování cílů
Klienti se v prostředí domova cítí bezpečně, podporujeme jejich zachování maximální možné míry soukromí. V případě nejistoty se mohou klienti celodenně obracet na zaměstnance. Respektujeme zvyklosti a rituály klientů, které přispívají k jejich pocitu bezpečí a klidu - dokládáme v individuálních plánech péče klientů.
V rámci týmové spolupráce pracovníků přímé péče, sociálních pracovníků, aktivizace a rehabilitace a dalších zaměstnanců mapujeme schopnosti klientů. K udržení a rozvoji schopností klienta plánujeme optimální podporu a péči - dokládáme v individuálních plánech péče klientů. Klienty motivujeme k aktivnímu trávené času se zapojením do široké nabídky aktivit posilujících jejich schopnosti a dovednosti. Všichni klienti mají plán péče individuálně nastaven, jeho součástí jsou zvyklosti, rituály, individuální způsob naplňování potřeb klientů, podpora v zájmech a vlastní seberealizaci. Klienty dle jejich možností aktivně zapojujeme do plánování sociální služby.
Klienty podporujeme v osobním či telefonickém kontaktu se svou rodinou a přáteli. Vytváříme možnosti pro společenský život klientů, připravujeme kulturní a společenské akce, kterých se klienti mohou účastnit i se svými rodinnými příslušníky nebo přáteli. Klienti se mohou mezi sebou vzájemně potkávat při různých společných setkáních a akcích.
V závěru života klientů klademe důraz na důstojné dožití života s maximálním zachováním jeho kvality. Průběžně přehodnocujeme péči o klienty tak, aby směřovala k minimálnímu tělesnému i duševnímu strádání a klienti prožívali poslední dny v klidu a pohodě.
Cílová skupina
Služba je určena pro osoby starší
60 let věku
, které mají sníženou soběstačnost z důvodu stáří či pro trvalé změny zdravotního stavu a jsou závislé na pomoci jiné osoby. Jedná se o osoby, které se ocitli v nepříznivé sociální situaci, potřebují pravidelnou pomoc jiné osoby a nejsou schopny tuto situaci zvládnout ve svém domácím prostředí za pomoci členů rodiny nebo jiných typů sociálních služeb.
Poskytovanou službu nabízíme v rámci Jihomoravského kraje, případně zájemcům o sociální službu, kteří mají ke kraji vztah (mají zde příbuzné, rodiště).
Jak požádat o poskytnutí pobytové sociální služby
Průvodce žádostí o službu
Pro koho služba není určená
Službu nemůžeme poskytnout
neposkytujeme sociální službu, o kterou žadatel žádá (tzn. nesplňuje okruh osob)
nemáme dostatečnou kapacitu
zdravotní stav žadatele vyžaduje péči ve zdravotnickém zařízení
akutní infekční nemoc žadatele
chování osoby by z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití
pokud došlo k výpovědi smlouvy v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí (z důvodu porušení povinností z ní vyplývajících)
Zásady při poskytování sociální služby
Přiměřená míra péče a podpory – usilujeme o udržení, popř. o rozvoj schopností a dovedností klientů. Potřeby a přání jsou naplňovány s aktivním přispěním klientů, a to podle jejich aktuální schopnosti a možnosti. Klienty podporujeme a pomáháme jim v situacích, ve kterých jejich schopnosti nestačí či je zcela ztratili.
Respektování důstojnosti a práv klienta – plně respektujeme hodnotu a důstojnost všech klientů. Úctu projevujeme citlivým, chápavých a tolerantním přístupem, podporujeme klienty v uplatnění svých práv, svobodném rozhodování a projevení vlastní vůle
Individuální přístup ke klientovi – podporu a péči poskytujeme klientům s ohledem na individualitu každého klienta na základě dohodnutých cílů spolupráce, vycházejících z přání a prioritních potřeb klienta.
Podpora sociálních vztahů - naše služby směřují k zapojení klientů do života domova, k přirozenému místnímu společenství. Klienty podporujeme v kontaktu s rodinou a přáteli.
Klientům nabízíme
Ubytování
Ubytování v jednolůžkových (Obsazují se klienty, kteří jsou již v DS ubytovaní a jsou vedeni v pořadníku žadatelů o jednolůžkový pokoj. Pořadník vedou sociální pracovnice.), dvoulůžkových a třílůžkových pokojích (úklid, praní, drobné opravy ložního a osobního prádla a ošacení, žehlení).
Více informací
Zajištění celodenní stravy
Zajištění celodenní stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování, minimálně v rozsahu 3 hlavních jídel. Klienti s dietou číslo 3 (strava bez dietního omezení) a 9 (diabetická strava) si mohou sami nebo prostřednictvím rodiny či klíčových pracovníků vybrat ve všední den z nabídky dvou jídel.
Více informací
Ošetřovatelskou péči a rehabilitační péči
Ošetřovatelskou péči a rehabilitační péči podle ordinace lékaře, která je poskytována prostřednictvím zaměstnanců poskytovatele, kteří mají odbornou způsobilost k výkonu tohoto povolání.
Lékařská péče
je zajišťována prostřednictvím lékařů, kteří do domova docházejí. Klientovi zůstává zachováno právo volby ošetřujícího lékaře. Do zařízení docházejí odborní lékaři např. stomatolog, psycholog, psychiatr, urolog, oční lékař.
Více informací
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu (oblékání, svlékání, přesun na lůžko nebo vozík, při vstávání z lůžka, uléhání, změna poloh, při podávání jídla a pití, při prostorové orientaci, samostatném pohybu), podporu a nácvik soběstačnosti).
Pomoc při osobní hygien
Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu (při úkonech osobní hygieny, při základní péči o vlasy a nehty, při použití WC).
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (podpora a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů; pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a podpora a pomoc při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob).
Více informací
Aktivizační činnosti
Aktivizační činnosti (volnočasové a zájmové aktivity; pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím; nácvik a upevňování motorických psychických a sociálních schopností dovedností), individuální i skupinové aktivity.
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí – zprostředkování kontaktu na instituce, doprovod na úřady, pomoc při komunikaci s úřady, vyplňování tiskopisů.
Duchovní služby
Duchovní služby (zajištění prostor pro provozování bohoslužebných úkonů, kaple).
Klienty podporujeme v kontaktu s přirozeným sociálním prostředí
Klienty podporujeme v kontaktu s přirozeným sociálním prostředím. Dle zájmu klientů zabezpečujeme kadeřnické, holičské, pedikérské služby v DS a drobné nákupy. Drobné nákupy zajišťují pracovníci domova na požádání osamělých a imobilních klientů. Zajišťujeme také služby stomatologa, internisty, urologa, psychiatra, diabetologa, očního lékaře atd. Umožňujeme tak klientům výběr dle vlastního uvážení (výběr služeb v DS nebo mimo DS) a zajišťujeme tak přímou komunikaci s prodejcem nebo provozovatelem služby.
Jak s klientem pracujeme
Metody práce s klientem
práce s jednotlivcem
práce se skupinou
sociální poradenství, informování
jednání se zájemcem o poskytování sociální služby
pozorování, vedení rozhovorů
plánování sociální služby, plnění individuálního plánu a dosahování osobních cílů klientů, vyhodnocování poskytování sociální služby
dotazníkové zjišťování
spolupráce s komunitou
spolupráce s veřejnými institucemi
studium a vyplňování předepsané dokumentace
analýza a vyhodnocování zjištěných skutečností
bazální stimulace
aktivizace, pomoc, podpora a péče
kulturní a společenské programy
skupinová cvičení
Způsob, jakým jsou klienti zapojeni do rozhodování o využití služby
Domov dbá na to, aby už prvotní rozhodnutí zájemce, zda chce službu využít nebo ne, bylo učiněno samotným zájemcem.
Zájemcům jsou poskytovány veškeré informace, nabídnuta prohlídka domova a jsou zváni na akce, které domov pořádá, a to ještě před jejich nástupem do domova.
Při sepisování "Smlouvy o poskytování sociální služby" si klient dohodne, v jakém rozsahu budou služby poskytovány.
Každý klient je v kontaktu se svým klíčovým pracovníkem, se kterým společně vypracovávají individuální plány, stanovují a pravidelně hodnotí dosahování osobních cílů klienta.
Jednou za 6 měsíců probíhají schůzky vedení domova, na které jsou zváni všichni klienti. Na těchto schůzkách jsou klienti informování o záležitostech domova rozhodných pro jejich život v domově a mohou zde vyjádřit svá přání a připomínky.
Klienti vědí o možnosti anonymního podání stížnosti, podnětu či připomínky, prostřednictvím schránek.
Všichni pracovníci domova se snaží spolupracovat i s rodinami klientů a vždy reagovat na jejich připomínky.
Mohlo by vás zajímat
Dokumenty
Kontakt
Úhrady za služby
top